Sayfalar

24 Kasım 2009 Salı

Büyük Futbolcular


Messi, Ibra ve Yaya Toure'nin olmadığı bir Barcelona'nın Inter karşısında bu kadar iyi oynayabileceğini ve maçı bu kadar domine edebileğini açıkcası düşünmüyordum. Maça Guardiola 4-3-3'ün soluna Pedro'yu sağına Iniesta'yı koyarak başlarken Henry'i ise mecburiyetten en ileri uçta oynattı. Orta sahayı da Xavi-Bousqets-Keita üçlüsünden oluşturmuş ki bu kadar eksikle başka da yapacak bir şeyi yoktu. Iniesta maça sağda başlamasına rağmen daha çok içeri kat ederek ve alanını Alves'e boşaltarak oynadı ki bu boş alanları Alves de çok iyi kullandı ve Xavi'nin ona attığı muhteşem pasları iyi değerlendirdi. Atılan ikinci gol tamamen Iniesta'nın alan boşaltıp yerine Alves'in geçmesiyle meydana gelirken bu golden önce Barcelona'nın yaptığı pası ben sayamadım.
Her ne kadar Messi ve Iniesta çok büyük yıldızlar olsalarda bana göre bu takımın en önemli oyuncuları Xavi ile Iniesta. İkisinden birisi olmadığı vakit Barcelona'nın pas trafiği inanılmaz olumsuz etkileniyor ve Barcelona'yı durdurmanın tek yolu geçen sene Hiddink'in yaptığı gibi bu ikilinin pas trafiğini minimuma indirmekten geçiyor.
Dünkü maça gelecek olursak ikiside muhteşem oynadılar ve Inter orta sahasını paramparça ettiler. Xavi'nin Alves'e attığı paslarla Iniesta'nın 2-3 kez rakibine attığı çalımları ben izlemeye doyamadım. Maçın sonlarında Chivu gibi bir oyuncunun Iniesta karşısında düştüğü durumu izlemek ise açıkcası içimi sızlattı. Chivu'yu Roma'da oynadığı dönemden beri takip eder ve çok beğenirdim ama dün gözümdeki imajı dibe vurdu.
Cesar'ın ikinci yarıda Xavi'nin kafa vuruşunu çıkarması ise inanılmazdı. Eğer kalede o değilde Valdes olsaydı kesinlikle golle sonuçlanırdı o vuruş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder